Laman Web Syedila

Thursday, November 06, 2008

Keputusan - POLYPACK

Assamualaikum rakan-rakan seperjuangan, terima kasih kerana sokongan dan kesepakatan kita. Sehingga hari ini berhubung dengan pakatan ramai untuk membeli alat kedap udara Polypack daripada negara Indonesia telah sampai keperhujungnya.


Sehingga kini sebanyak 17 unit telah ditempah seperti berikut :

Shah MyWish(1), Cendawan Timur(2), Kulat Enterprise(1), Amree915(2) Eddy PSC(2) KulatKelate(1), Permai Desa(1), Bangi Mushroom(1), Khadijah Matahari(1), Imah ZaifaAgro(1), Haris IT2Tani(1), Impian Mushroom(1) dan CSU(2).
Tolong betulkan kalau tersilap bilangan yang diorder.

Semalam saya mendapat persetujuaan/conformation dari pembekal Toko Jaya Abadi untuk membekal 17 unit Polypack kepada kita. Pihak Toko Jaya Abadi memberitahu bahawa penghantaran melalui laut/kapal tidak dapat dilaksanakan kerana agak sulit bagi pihaknya menghantar melalui laut. Hanya penghantaran udara DHL yang boleh dilakukan. Bayaran yang dikenakan USD150.00 untuk setiap 10kg. @ USD15/kilo

Oleh yang demikian kalau kita bersetuju cara ini, bayaran yang dikenakan untuk penghantaran menjadi:-

1 unit Polypack = 1.5 kg, untuk 15 unit -22.5 kg

Termasuk packing katakan~ 24 kg x USD15 = USD360.00 = RM1,260.00

Oleh itu harga satu Polypack telah menjadi = RM110.00 + RM84.00 = RM194.00 seunit.

Harga ini belum cukai (jika ada) 35% harga barang.

Oleh itu saya bercadang/berkeputusan akan sendiri ke Jakarta untuk mendapatkan barangan ini dan saya dapati tambang saya pergi balik masih lebih murah (~RM450.00 pergi balik tak termasuk tambang berat barangan) berbanding dengan harga kos DHL. Sambil-sambil itu dapat saya berjalan-jalan melihat-lihat barangan lain berhubung dengan perusahaan cendawan seperti autoclave untuk buat benih ke dan lain-lain barangan dan berkemungkinan jauh lebih murah disana. Saya harap rakan-rakan bersetuju dan menyokong perkara ini. Saya rasa/berharap harga Polypack keseluruhan untuk rakan-rakan masih ~ RM200/unit.

Saya akan kesana pada 25/11/2008 dan balik pada 27/11/2008.

No comments:

PENGUSAHA MESIN PERTANIAN & CENDAWAN

PENGUSAHA MESIN PERTANIAN & CENDAWAN TIRAM KELABU :
Menjual dan membekal mesin-mesin pertanian / perusahaan cendawan seperti Mesin Mixer & Bagging (2 in 1), Mesin Bagging, Steamer, Mesin Mixer, Laminar Flow, Auto Clave DLL &
Membekal Cendawan Tiram Segar, Serunding Cendawan, Bongkah Cendawan Matang & Separuh Matang, Keperluan Buat Bongkah Cendawan ; Plastik PP, Dedak, Kapur Pertanian, Set 4 Penutup dan Benih Cendawan,