Laman Web Syedila

Friday, July 03, 2009

Pengambilan Mesin 2 in 1 ke Perak




Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ini CSU menyerahkan mesin 2 dalam 1 yang telah ditempah oleh Mr. Peter Tan dari Perak untuk digunakan dikebun cendawan beliau. Menurut beliau, perusahaan cendawan beliau telah dijalankan semenjak 2 tahun yang lalu dimana sebelum ini kesemua proses membuat bag media dilakukan secara manual oleh pekerja-pekerja yang rata-rata pekerjanya dapat membuat lebih kurang atau purata 200 bag setiap seorang pekerja sehari. Sekarang dengan adanya mesin ini target beliau untuk melibat ganda proses membuat bag menjadi sekurang-kurangnya 400-500 setiap pekerja sehari bagi menampung keperluan bag cendawan. Menurut beliau lagi setelah 2 tahun berkecimpung dalam perusahaan cendawan ini dan setelah memastikan boleh mendatangkan keuntungan baru beliau upgrade ladang beliau untuk menggunakan mesin. Keseluruhan bag cendawan dikebun beliau sekarang melebihi 120,000 bag didalam 4 rumah di 3 tempat berbeza.

Setalah mencuba sendiri mesin ini dikilang CSU, beliau sungguh berpuas hati dan bersetuju menempah lagi 2 mesin ini dan akan sendiri mengambilnya pada minggu ketiga bulan Julai ini. Hari ini beliau membawa pulang satu mesin ini seperti yang telah dipersetujui. Pihak CSU mengucapkan jutaan terima kasih diatas kesanggupan Mr. Peter datang dari jauh semata-mata untuk mencuba dan membawa pulang mesin yang ditempah. CSU berharap beliau akan lebih maju dalam perusaaan cendawan beliau, dan kita akan bertemu lagi dalam masa 2 minggu ini.

3 comments:

Anonymous said...

Untuk Pengetahuan, Nama sebenar beliau adalah Phoon dari Sinaran Agro. kasi orang banyak problem

Anonymous said...

nama sebenar orang ni ialah Phoon atau Phan. Sinaran Agro. Banyak Problem woo

Anonymous said...

For your information, this guy name Steve Phan from Sinaran Agro, Temoh, Perak... a lot of problem...Cheater..no sincere, don't sell anything to him, you will lost ... his h/p : 012-5xx7184 , be careful..

PENGUSAHA MESIN PERTANIAN & CENDAWAN

PENGUSAHA MESIN PERTANIAN & CENDAWAN TIRAM KELABU :
Menjual dan membekal mesin-mesin pertanian / perusahaan cendawan seperti Mesin Mixer & Bagging (2 in 1), Mesin Bagging, Steamer, Mesin Mixer, Laminar Flow, Auto Clave DLL &
Membekal Cendawan Tiram Segar, Serunding Cendawan, Bongkah Cendawan Matang & Separuh Matang, Keperluan Buat Bongkah Cendawan ; Plastik PP, Dedak, Kapur Pertanian, Set 4 Penutup dan Benih Cendawan,